fundacja mikolaja     boton azul    DSC 0446c

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Pielgrzymka maturzystów do Częstochowy – klas: 3A, 3B, 4TECH. Wycieczka klas 3B i 3A do Zakopanego

Podążając za szkolną tradycją, jako tegoroczni maturzyści w dniu 22.10.2018r. wybraliśmy się wraz z wychowawcami i księżmi na pielgrzymkę na Jasną Górę. W jasnogórskim sanktuarium wysłuchaliśmy pouczającej katechezy, obfitej we wskazówki przydatne przy podejmowaniu ważnych wyborów. Uczestniczyliśmy także w Nabożeństwie Drogi Krzyżowej, Apelu Jasnogórskim i mszy świętej, która była zwieńczeniem naszej pielgrzymki. Msza była sprawowana przez ks. Biskupa Tadeusza Pikusa, a uczennice naszej szkoły: Kamila Cieśluk, Honorata Jacyniewicz, Aleksandra Łuniewska oraz Dominika Tymińska zadbały o jej oprawę muzyczną.
Tak to już bywa, że czasem człowiekowi w życiu jest pod górkę. Aby więc poćwiczyć przed czekającymi nas w przyszłości kolejami losu, po zwiększającym szanse zdania matury modlitewnym spotkaniu i opuszczeniu Częstochowy część z nas udała się w Tatry.
Pierwszy dzień poświęciliśmy na regenerację naszych sił i zwiedzanie zimowej stolicy Polski. Obejrzeliśmy skocznie narciarskie, odwiedziliśmy Muzeum Figur Woskowych, a wieczór spędziliśmy na Krupówkach.
Następnego dnia przyszedł czas na odrobinę wysiłku pod przewodnictwem rodowitego górala – Pana Jacka Ziemianka. Przemierzaliśmy urokliwe, choć nieco błotniste doliny reglowe: Dolinę Strążyską z malowniczym Wodospadem Siklawica, Dolinę i Wodospad Spadowiec, Jaskinię ku Dziurze oraz Dolinę Białego.
Trzeciego dnia poprzeczka podniosła się, zdobyliśmy dwa szczyty: Wielki Kopieniec (1328 m n.p.m.) oraz Nosal (1206 m n.p.m.), idąc też łączącą te wzniesienia Doliną Olczyską i Nosalową Przełęczą.
Ta wyprawa była wielkim wyzwaniem dla naszych nerwów i kondycji, ale przyniosła ogromną satysfakcję i wiele radości. Była również okazją do pokonania naszych lęków i słabości. Wycieczkę zakończyliśmy wizytą w Krakowie. Zwiedziliśmy królewski Wawel i Stare Miasto oraz zjedliśmy obiad, podziwiając krakowską panoramę. Wszyscy wróciliśmy z uśmiechem na twarzach, pełni sił i motywacji oraz chęci szlifowania swoich umiejętności i zdobywania wiedzy przed zbliżającą się maturą.
Teraz żadne wyboje na drodze życia nie będą nam straszne.