czwartek, 02 grudzień 2021 16:44

Nauczanie matematyki w naszej szkole przy wykorzystaniu nowoczesnego sprzętu TIK

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Zeszyt, podręcznik, ćwiczenia, ołówek, długopis, linijka… Ten podstawowy zestaw do nauki matematyki nie zawsze sprzyja wprowadzaniu, szczególnie ekscytujących rozwiązań edukacyjnych. Nawet, jeżeli dołożymy do niego cyrkiel, ekierkę i kątomierz.

 

Możliwości stwarzane przez niezwykle szybki rozwój nowoczesnych technologii są ogromne. Pozwalają nie tylko przenieść rozwiązywane zadania ze zwykłej, zielonej tablicy na tablicę interaktywną i uwolnić się od kredowego pyłu. Oferują o wiele więcej. Dają możliwość korzystania z aplikacji, które sprzyjają uatrakcyjnianiu lekcji matematyki i umożliwiają pełniejsze zrozumienie przekazywanych treści. Szeroka dostępność tabletów, smartphonów, iPadów czy iPhonów także przemawia na korzyść wprowadzania niestandardowych metod nauczania, które za 10-15 lat staną się standardem. Nasza placówka nieustannie jest wyposażana w najnowocześniejszy sprzęt. Zastosowanie Geogebry do nauki planimetrii czy programu Poly do wnioskowania o właściwościach brył platońskich i archimedesowych to tylko przykłady.

Wykorzystanie technologii tzw. „Rozszerzonej Rzeczywistości” (ang. Augumented Reality) na lekcji stereometrii przynosi uczniom niezwykłe korzyści. Geometria przestrzenna na ogół nie spotyka się z ciepłym przyjęciem podczas lekcji. Obliczanie długości przekątnej w graniastosłupie sześciokątnym prawidłowym bywa wyzwaniem, bo wymaga wyćwiczonej wyobraźni przestrzennej. Nowe technologie przybywają z odsieczą. Ważnym aspektem dla powodzenia tej odsieczy jest zmieniające się podejście do kwestii myślenia o matematyce. Coraz więcej osób dostrzega jej przydatność poza szkolną ławką, zwłaszcza w dobie rozwoju dziedzin informatycznych. Myślenie matematyczne to myślenie logiczne, kreatywne, wyobraźnia przestrzenna, zdolność planowania, analizowania i syntetyzowania informacji. Prawdy matematyczne to stałe punkty odniesienia, jednak metody nauczania matematyki  mogą się zmieniać i zmieniać się muszą. Nowoczesne technologie to narzędzia, które pomagają w procesie uczenia. Dla kolejnych pokoleń uczniów są one czymś absolutnie naturalnym, a ich obecność w procesie edukacyjnym powinna być czymś nie tyle oczekiwanym, ile oczywistym.

Nasza szkoła wychodzi naprzeciw oczekiwaniom uczniów i stara się ułatwiać proces uczenia się poprzez nieustanne inwestowanie w najnowocześniejszy sprzęt wspomagający uczniów w poszukiwaniu rozwiązań często niełatwych zadań. Nowe technologie to przede wszystkim nowe możliwości, także  w nauczaniu matematyki.

Czytany 432 razy

logofooter

Kontakt

Zespół Szkół
Ogólnokształcących i Zawodowych
w Ciechanowcu


  • Dyrektor Szkoły
    mgr Łukasz Godlewski
    (86) 277 11 35
Top