Możliwości stwarzane przez niezwykle szybki rozwój nowoczesnych technologii są ogromne. Pozwalają nie tylko przenieść rozwiązywane zadania ze zwykłej, zielonej tablicy na tablicę interaktywną i uwolnić się od kredowego pyłu. Oferują o wiele więcej. Dają możliwość korzystania z aplikacji, które sprzyjają uatrakcyjnianiu lekcji matematyki i umożliwiają pełniejsze zrozumienie przekazywanych treści. Szeroka dostępność tabletów, smartphonów, iPadów czy iPhonów także przemawia na korzyść wprowadzania niestandardowych metod nauczania, które za 10-15 lat staną się standardem. Nasza placówka nieustannie jest wyposażana w najnowocześniejszy sprzęt. Zastosowanie Geogebry do nauki planimetrii czy programu Poly do wnioskowania o właściwościach brył platońskich i archimedesowych to tylko przykłady.
Wykorzystanie technologii tzw. „Rozszerzonej Rzeczywistości” (ang. Augumented Reality) na lekcji stereometrii przynosi uczniom niezwykłe korzyści. Geometria przestrzenna na ogół nie spotyka się z ciepłym przyjęciem podczas lekcji. Obliczanie długości przekątnej w graniastosłupie sześciokątnym prawidłowym bywa wyzwaniem, bo wymaga wyćwiczonej wyobraźni przestrzennej. Nowe technologie przybywają z odsieczą. Ważnym aspektem dla powodzenia tej odsieczy jest zmieniające się podejście do kwestii myślenia o matematyce. Coraz więcej osób dostrzega jej przydatność poza szkolną ławką, zwłaszcza w dobie rozwoju dziedzin informatycznych. Myślenie matematyczne to myślenie logiczne, kreatywne, wyobraźnia przestrzenna, zdolność planowania, analizowania i syntetyzowania informacji. Prawdy matematyczne to stałe punkty odniesienia, jednak metody nauczania matematyki mogą się zmieniać i zmieniać się muszą. Nowoczesne technologie to narzędzia, które pomagają w procesie uczenia. Dla kolejnych pokoleń uczniów są one czymś absolutnie naturalnym, a ich obecność w procesie edukacyjnym powinna być czymś nie tyle oczekiwanym, ile oczywistym.
Nasza szkoła wychodzi naprzeciw oczekiwaniom uczniów i stara się ułatwiać proces uczenia się poprzez nieustanne inwestowanie w najnowocześniejszy sprzęt wspomagający uczniów w poszukiwaniu rozwiązań często niełatwych zadań. Nowe technologie to przede wszystkim nowe możliwości, także w nauczaniu matematyki.