Uczniowie klas pierwszych już na początku roku szkolnego poznają wiadomości dotyczące pracy historyków, ich warsztatu oraz wpływu na poznawanie historii. Wiedza ta przyda się Naszym uczniom podczas procesu nauczania historii w szkole średniej.
Podczas zajęć omówiona została nie tylko typologia źródeł historycznych, ale przede wszystkim możliwość ich wykorzystania do poznania dziejów. Uczniowie sprawdzili między innymi czy moneta, książka, artykuł prasowy są źródłami historycznymi, a także jakie informacje zawierają, ważne dla poznania i zrozumienia historii. Podczas lekcji doszło również do krytyki źródeł z wykorzystaniem narzędzi warsztatu historyka. Uczniowie sprawdzili wiarygodność przedstawionych źródeł historycznych m. in. pozostałości bogato zdobionej starej broszki czy też mapy przedstawiającej Podlasie w XVIII wieku. Lekcje przeprowadził Pan Dawid Jędrzejak, nauczyciel historii z Naszej szkoły.
Historia w naszej szkole jest prowadzona z użyciem multimedialnych ekranów oraz rzutników. Dzięki nim nauczanie w naszej szkole jest atrakcyjne, co przekłada się na lepsze poznanie historii. Prowadzenie ciekawych i interaktywnych zajęć jest ważnym elementem nowoczesnego szkolnictwa.








